Monday, February 13, 2012

late 20s - positive

apa yang kita lihat belum tentu benar nya apatah lagi apa yang kita dengar. normal pada aku untuk ada rasa iri hati kepada apa yang kita lihat akan kesenangan orang lain, apa yang kita dengar akan kebahagian orang lain. sambil kata untung la dan sambil fikir kenapa aku tak dapat macam dia. sedangkan apa yang kita tak tahu dengan melihat atau mendengar, kebarangkalian untuk diri kita sendiri adalah lebih beruntung. syukur!

melihatkan si polan berkerjaya, hidup mewah ada nya, ber'maid', rumah besar, kereta besar, bila cukup bulan duit habis shopping saja, bila dah muak dengan sesuatu buang saja - anda tidak normal kalau tak rasa apa. maka nya try la to be positive as much as we can - contoh: rugi la dia, tak dapat berkhidmat untuk suami, sebab dari makan pakai semua maid sediakan. :)

tapi... again apa yang kita lihat atau dengar belum tentu benarnya. banyak benda yang memungkin kan. bersyukur la dengan apa yang kita ada, sebab mungkin kita kurang kaya harta tapi kita tak pernah miskin kasih sayang. kalau pun dari semua segi kita kekurangan, bersyukur la sebab ada yang langsung tiada.

*tahun akhir utk umur late 20s - cuba untuk menjadi lebih positif

0 comments:

Post a Comment

harap maklum, komen anda akan di tapis dulu oleh mambang jingga. ai tpaksa utk kesejahteraan kta bersma. :)