Thursday, April 16, 2009

hati ini

tiap kali aku baca blog Nabila., mata ini paling tidak akan berkaca. murah sgguh air mata aku keluar. aku kagum dengan ketabahan ibu dan ayah Nabila. kalau aku berada dalam situasi yg mrk alami sekarang, hanya Allah yg tahu bertapa lemahnya aku. aku doakan agar ketabahan dan keredhaan mereka mendapat balasan yg setimpalnya nanti.

begitu juga bila membaca blog Zulaikha dulu (skunk blog ni open request; mungkin ramai sgt yg menganggu). tempat Zulaikha di sna memang telah dijanjikan, sdg menanti ayah dan ibunya sja. juga bila aku baca pengalaman VP bersama anak sulungnya

msa sarat mengandungkan najwa, aku slalu mimpi yg bukan2. aku jdi takut sebab slalunya mimpi aku benar. sampai 1 tahap aku menghitung hari smpi ke 100, adakah Allah akan tarik pinjamannya. jdi fobia nak hantar ke rumah pengasuh malah aku nak mengasuh sndri pn takut. apatah lagi kalau najwa demam, melepek sja tanpa suara. malah aku kerap benar buat perbandingan antara najwa dan irfan. lembab ka anak aku? sakit kah dia? macam2 hal.

mak slalu marahkan aku, najwa bukanlah anak yang rumit utk dijaga (aku sgt akui). tapi ada masa2 nya bila dia mula merengek dan nangis, tahap sabar aku mcm kulit bawang. aku marahkan dia, kemudian aku menyesal berulang2. ada ketikanya aku rsa aku nih manusia yg xbersyukur. mus kata; rileks la anak ko bg ko pahala free tu, napa ko asik nak merungut ja. ya! kenapa aku kuat merungut? kenapa?

aku mohon pada mu ya Allah, kurniakan la hamba Mu ini dengan sifat sabar dan bersyukur.

3 comments:

orked said...

yer!!yer!! aku pn mgalami perasaan sama!! pk benda bukan2...

p/s: babe asal aku x dpt nampak ko online..cuba ko buzz aku!!

AiYa said...

aku rsa sbb kta ni hu ha hu ha sgt la

*aku ada ja. napa ko nmpk plak

Cupu said...

Aku baru jerk baca blog nabila tue...
sian dia...
mari kita doakan dia selalu sihat dan ceria
amin...

Post a Comment

harap maklum, komen anda akan di tapis dulu oleh mambang jingga. ai tpaksa utk kesejahteraan kta bersma. :)