Monday, June 8, 2009

cuti yang ber...larut...an

yup. aku masuk opis 1 hari sja last week. slps berkerja di rumah selama 3 hari dan bertempur dengan newsletter hampir 12.30mlm. di mana aku reach home around 1am (thanks charles-send me home safely). balik plak umah tgk najwa tgh dok lena atas bahu mil. demam selsema. rsa bsalah yg amat. lps dh sedut hingus najwa. (masin oke!-ya, im using my mouth--cra ni di ajr oleh mus.) berkesan. najwa lena hampir 1 jam.

bru ja aku nk lelap kan mata, najwa dh kembali menangis. baring xkena, dlm buai xmo, dukung xnk, riba xnk. smue nya xnk. bibir najwa dh merah menyala mcm pki gincu. nasib la mil ada kat umah. mr KA msa aku call dia tanya arah ke klinik. dh mcm sedar xsedar ja. ngantok dn letih katanya. tp giler la xsensitive. xcall langsung tanya kabar najwa.

aku bwk najwa g klinik reddy. msa tu kol 3 pagi. mcm slalunya, ikut laluan bas (dh itu ja pn yg aku tau). lucky bwk najwa cepat. doc kata demam najwa agak tinggi. panas dalam. (yg ni paling teruk aku rsa). lps bg ubat smue, msa tu dh kol 4. dpt la najwa lena akibat dek penangan ubat. tu pun tdoq dlm buai ja,. kol 6 pagi dia dh bgn menangis lagi. aku try petua mak. amek asam jawa. jelum kepala, ketiak smue. lama jugak la dia tdo. msa tu aku dh flet giler.

dlm hati dh teragak2 nk g keje atau x, demam najwa mcm dh kurang sket. klu pg. rsa bsalah. klu xpg pn rsa bsalah gak sbb dh byk sgt aku cuti bln ni. last2 aku nekad sms AM, bgtau hal sbenar. nasib la dia oke. dh tentu nya najwa yg paling happy sbb ibu xg keje.

*bukan kehendak aku balik lewat mlm khamis, tp...

0 comments:

Post a Comment

harap maklum, komen anda akan di tapis dulu oleh mambang jingga. ai tpaksa utk kesejahteraan kta bersma. :)