Tuesday, June 2, 2009

kerja dari rumah, kerja rumah

yup. dh 2 hari pun. aku rsa najwa yg paling happy. bukak mata ibu ada, main ngan ibu tdo semula, bukak mata ibu masih ada. :). to be honest, nmpk mcm ganjal sket. maklumla aku ni bley dikategorikan sbg workaholic, tetiba dok umah, jaga anak, tgk email, tgk tv, kemas sesket which is aku malas sbenarnya. xleh nk bayangkan kalau aku dok umah suri rumah sepenuh masa. on the other hand mmg la best amat. tp leh tahan ka? sangap dowh. keje pn aku malas gak. maybe yg fleksibel kot. ikot ske hati. ehhehehe.

najwa dh 8 bulan ari ni, rsanya kejap ja msa blalu. mcm bru smlm aku melahirkan dia. sejak mggu sudah dia dh mula ckp yg blkg2. mcm klu aku kata kaki najwa sebut ki, patrick, jdik rick, mata, jdik ta, kereta pn ta gak, cantik jdik tik, air jdik ir. kunci jdik ci. bila org kata busuk, najwa akn memuncung kan bibirnya. mcm tu gak bila dia xske org yg amek dia. gedik tol. xtau la tu tahan brapa lama. dh pandai mngajuk apa yg org buat. dia akan cuba buat gak. jaga dia dh makin mudah. mlm2 letak ja botol atas kepala. dia akan capai dan minum sndri. najwa akn merengek time pampers basah dan susu abes ja. kiranya bgn kdg2 1 atau 2 kali ja. dh pandai pilih makanan. nestum sorry ya, dia xlayan. klu bg aiskrim atau coklat mmg meleret2 dia punya senyum. ehehehhe. paling susah time nk mandi dn pki baju. wah buas yg amat. bley kurus ibu. :p

emosi xstabil lately, gunung berapi tgh standby nk muntahkan larva ni. sigh

1 comments:

Jiey^Mien said...

Seronoknya.. Sgt la tingin nak jd SAHM.. =(

Post a Comment

harap maklum, komen anda akan di tapis dulu oleh mambang jingga. ai tpaksa utk kesejahteraan kta bersma. :)