Monday, June 8, 2009

kahwin, cerai dan madu

Biarkan Aku Menangis by Tommy J Pisa

Kelmarin kau masih bersamaku
Bercumbu dan merayu
Adakah hari esok untuk kita bercinta
Seperti yang telah kita lewati

Mengapa terlalu cepat kau pergi
Tinggalkan derita bersamaku
Kenyataan ini begitu memilukan
Ingin kurasa turut serta

( korus )
Tiada guna aku hidup begini
Tanpa belaian kekasih yang amat kusayangi
Kepedihan yang kini kurasakan
Darimu yang mencintai aku

Biarlah kurelakan kau pergi
Tinggalkan batu nesan
Kudoakan kau bahagia di sisiNya
Sementara biarkan aku menangis

*lagu ni xda kena mgena pn ngan entri di bwh :)

this is wht happen around me lately. situasi nya dlm linkungan perhubungan. apa seterusnya? di mna akhirnya? atau di sni mulanya. aku sepatutnya gembira tp murah sgguh air mata ini utk mngalir mlihat anak2 itu menerima kehadiran ibu baru. jka diselami dr mata yg berkaca, jauh tsirat dalam, mungkin mrk terlalu kecewa atau sebaliknya.

aku mendapat sesuatu; kebanyakkan memilih untuk bercerai dari bermadu, memilih meroboh dari membina. memilih berpisah dari bersatu. mengapa? kta merasa kasihan pd seorg wanita yang bakal menerima payung emas di syurga. berbaloi ka? aku bukan kejam.

situasinya; seorg ingin berkahwin lagi, alasan nya kerana melihat ini yg terbaik dari perpisahan, mahu mewujudkan satu persaingan, berharap akn ada perubahan. kpd yg lbh baik. salahkah aku menyokong? benar bukan alasan nya?

ironinya; ramai yg memilih utk berpisah. yg oke hanya kamu2 suami dan isteri. bagaimna dgn anak? punya ayah/ibu slah seorg pd waktu tertentu. lagi zalim bukan?

*bercakap di luar situasi memang mudah benar. sigh

0 comments:

Post a Comment

harap maklum, komen anda akan di tapis dulu oleh mambang jingga. ai tpaksa utk kesejahteraan kta bersma. :)